Zdrowa przekąska

Healthy snacks

Po świętach i zjedzeniu serników mamy, powróciłam do postanowienia: nie jem słodyczy :)
Staram się dalej jeść dużo owoców (które na szczęście coraz więcej się pojawia) i nabiału (jogurty, maślanki i kefiry).
Lubię połączenie: jogurt, owoce świeże i suszone a do tego otręby.


Nie wspominałam wcześniej, ale z wykształcenia jestem mgr inż. Technologii Żywności, także wiedzę na temat żywności i żywienia posiadam. Jednak wiadomo jak to jest z wiedzą a praktyką ;)

Staram się stosować do kilku podstawowych zasad:
  • pić w ciągu dnia przynajmniej 2 litry płynów (woda, herbata, soki i nawet zupa się liczy),
  • nie pić w trakcie jedzenia tylko po (dodatkowo nie powinno się pić mocnej herbaty - szczególnie czarnej do jedzenia, ponieważ nie przyswoimy żelaza, podobnie z kawą - pijemy ją dopiero po 2h od posiłku, ponieważ nie przyswoimy białka),
  • jeść mniejsze porcje, żeby się nie objadać, ale za to częściej i różnorodnie,
  • ograniczyć do minimum słodycze i zastąpić je owocami,
  • gotować al dente - czyli nie rozgotowywać,
  • grilować i piec zamiast smażyć (aczkolwiek smażenia nie wyeliminowałam),
  • jeść sezonowo tzn. w sezonie truskawkowym jem truskawki, sezon zimowy kiszonki i warzywa korzeniowe, ogólnie to co jest dostępne i świeże :)
Mogę tylko powiedzieć, że dzięki temu jestem zdrowa i moje wyniki tj. cholesterol, cukier w krwi są bardzo dobre. Teraz dodać do tego więcej ruchu i dalej trzymać się zasady NIE dla słodyczy a kilogramy pójdą w dół ;)

Miłego weekendu!

5 komentarzy:

  1. Ja zaczęłam biegać na razie jest ciężko ale daje radę 3 mam kciuki również za ciebie za trwanie w zdrowym trybie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie pyszne!:)

    http://sniadanielejdis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. I kiedy ja sie zaczne zdrowo odzywiac ?! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za każdy pozostawiony komentarz :)

Copyright © 2014 Not Too Serious Blog , Blogger